.

NU äntligen har jag fått mig tid till att visa hur jag gör mitt hår..
Du behöver: Hårnålar, en tuperingskam och en svinhårsborste
Gör såhär: Tupera den sidan du vill ha stort fluff på, håll ett stadigt grepp i din hårslinga och tupera med tupieringskamen. Tupera åt det hållet du vill ha volymen..
Nästa steg: Slätkamma med svinhårsborsten på den sidan håret ska vara slätt sedan sätter du hårnålar där du tycker att slätkammningen ska sluta
Hårnålar fäster du alltid lättast genom att sätta dom i kors. Då låser man dom och det sitter riktigt bra. Man kan även gömma nålarna men jag har valt att ha dom synliga.
Här har jag slätkammat allt hår med svinhårsborsten. Man slätkammar bara ytan på håret, det gör att volymen ligger kvar under. (bakifrån)
Sådär, klart!
Sedan kan man givetvis locka topparna i håret. Viktigt att komma ihåg att låta lockarna svalna innan man rör runt i dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0